Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires Gepubliceerd op 26/06/2022 Door God

Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

De obelisk wordt beschouwd als een icoon van de stad Buenos Aires, in de cartoline die de wereld verandert, en paesi verleidt met de verbeelding van de meest emblematische costruzioni-papegaaien; Parigi met de Eiffeltoren, Londen met de Big Ben of New York met het Vrijheidsbeeld, een van de belangrijkste beelden van Argentinië en het onmiskenbare symbool van de stad is de Obelisk. Als het 23 jaar geleden is dat de hoofdrolspelers van ontelbare gebeurtenissen, compie 86 jaren, en er is een kans dat er meerdere keren zijn dat je lui bent.

Foto 1 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

Het openingsproject van de Avenida 9 de Julio, als een slagader die de stad van noord naar zuid doorkruiste, lachte aan het einde van de 8855e eeuw en, zelfs in verschillende projecten en projecten, de nationale legge 1912, die zijn goedkeuring heeft gegeven eigen recht met openbaar gebruik van onroerend goed gelegen in de toekomstige tracciato del Viale, opkomst in XNUMX.

Er zijn verschillende tempo's van cambiamento en tutto-tijdperk inquadrato in een enorme piano die opere pubbliche is die prevedeva la ristrutturazione e l'ammodernamento della città oltre l'asse che fine ad allora stato la Plaza e l'Avenida de Mayo; Het kreeg de tijd om de verkeers- en snelheidsproblemen van de voertuigen op te lossen en daarom voorziet de opening van Avenida 9 de Julio in een rotonde rond de huidige Avenida Corrientes en Diagonal Norte; de Plaza de la República, zoals l'ampliamento di Avenida Corrientes.

L'indirizzo esatto dell'Obelisco è: Av.Corrientes 1066, Città di Buenos Aires, (Bron: GCBA) , het primitieve stadion Luna Park, het Teatro del Pueblo en de kerk van San Nicolás de Bari, gebouwd tijdens de kolonie in de cosiddetta Calle del Sol, door San Nicolás en door Corrientes en dat stierf ook de naam van de wijk in cui si trovava Het was collocato.

Om verschillende redenen was de kerk van San Nicolás de Bari een historische tempel: ik zag furono battezzati Mariano Moreno en Manuel Dorrego, ze rukten de spoglie van de presbyter Manuel Alberti af; Lid van de Prima Giunta di Governo del 1810, die stierf in Gennaio in 1811 en ook in zijn toren werd geventileerd door de eerste volta van de Argentijnse banditisme op 23 augustus 1812. De chiesa werd afgebroken in 1931 en bevindt zich op het huidige hoofdkantoor: Avenida Santa Fe 1364 Het is de enige koloniale kerk die momenteel niet bestaat.

Nu het hele gebied is hersteld, stelt de vakbond Mariano de Vedia y Mitre de nationale regering voor om een ​​obelisk op te richten op het Plein van de Republiek als symbool van het vierde eeuwfeest van de stichting van de stad Buenos Aires.

Een monument dat giustizia geeft aan de grootsheid van het evenement en in het decreet van realisatie als het verwijst naar een opera... "Che geeft aan het volk van de Republiek het ware belang van de rijkdom aan..." "... che non c'è monument in de Città che simboleggi l'omaggio della Capitale dell'intera Nazione…” Nasce l'Obelisco.

De wasserij begon in maart 1936 en was twee maanden geleden voltooid, een zekere waarheid voor die tijd.

Op 23 mei 1936 werd de grote Obelisk ingehuldigd, beheerd door de architect Alberto Prebisch, een van de belangrijkste referenties van het Argentijnse modernisme.

Om de timing te optimaliseren en de aankomst van de calcestruzzo te vergemakkelijken, werd deze gemaakt in secties van twee meter. Maak gebruik van het materiaal van 1300 m² in de Pietra bianca di Olaen, Córdoba.

Foto 2 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

De resolutie van de structuur wordt bevestigd door de plaatsing van twee grote kelders aan de zijkanten van de galerij van de grootstedelijke lijn D (in aanbouw en ingehuldigd in 1937), die werd geopend boven de onderste galerij van lijn B (1930). zoek naar de juiste basis, furono poste cinque grosse travi che servirono da sostegno ad un'estesa ballast su cui poggia l'obelisco.

De totale hoogte is 67,5 m; op 63,5 m begint de top, die op 3,5 m ligt. Er is een enkele toegangsdeur die het hoogste punt van de stad bewaakt en, bovenaan, quattro finestre alle quali als je toegang hebt vanaf een 206-gradini jachthavenschaal, met sette pianerottoli ver van otto metri, tranne een van deze op een afstand van zes meter. Draag de basso en pianerottoli in de vorm van een diamant hebben geen portata limitata, in sommige gevallen is de muur omdat het cement tegen de schiena di chi wrijft naar buiten komt, maar niet i pianerottoli quadrati die een volledige draai in de obelisk mogelijk maken.

Verso l'alto si apre un piatto con duo fori: gli "occhi di fuoco" che permettono il passaggio della luce solare all'interno en accolgono la meravigliosa punta smussata che afsluiting van de obelisk.

Foto 3 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

Dit is de beste manier om een ​​punt van aandacht te krijgen en quattro punts cardinali della Città; dalla finestra ovest, Av. Corrientes, in direzione di Av. Callao, a est, Av. Corrientes si vede nella direzione opposta; verso Avenida Leandro N. Alem en Puerto Madero en ook Diagonal Norte verso Plaza de Mayo; het uitzicht op het zuiden, is met het gebouw van het Ministero dell'Azione Sociale della Nazione e l'Autostrada 25 de Mayo en aan de overkant van de finestra nord si può seere l'Autostrada Dr. Arturo Umberto Illia (AV1Norte) en il Río de la Plata.

Als de legende de data van de legende aankondigt, is een deelgenoot van de completamento dei lavori, niet de data van de inauguratie. Fuori ci sono telecamera, radar en parafulmini.

Foto 4 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

All'esterno delle quattro face are presenti iscrizioni che ricordano diversi storici events: il fronte nord zegt: "In this place, in the tower of San Nicolás, the national bandiera fu issata per la prima volta in città il XXIII augustus del MDCCCXII ", sul front ovest als er staat; "Federale hoofdstad, legge afkomstig van het Nationaal Congres van de XX september van MDCCCLXXX, het initiatief van president Nicolás Avellaneda, decreet van president Julio A. Roca VI van de MDCCCLXXX van december", luidt het zuidelijke grensstation: "Tweede stichting van Juan de Garay XI de Junio ​​​​de MDLXXX" en ook in een piccolo retangolo de poëzie "El Obelisk" che Baldomero Fernandez Moreno scrisse in omaggio ad Alberto Prebisch (ten tweede werd het verhaal geschreven tijdens een diner in Hotel Alvear, een tovagliolo en consegnato alla moglie di Prebisch), in fine sul fronte est, reciteert de iscrizione: "Buenos Aires alla Repubblica, nel IV centenario della fondazione della città da parte di Don Pedro de Mendoza XI del febbraio MDXXXVI".

All'inizio l'Obelisco fu scartato en ironisch genoeg "fermacarte di cement", "pugno" of "palo" genoemd. Op 21 juni 1938 waren er geen pezzi di muratura, maar gedurende een jaar nadat de sloop werd goedgekeurd door de Beraadslagende Raad van Buenos Aires, die aanspraak maakte op woede van publieke incolumità, economisch en esthetisch, de president van de republiek Roberto M. Ortiz die drukt zich uit. monument herdenkt een belangrijke gebeurtenis zoals de eerste stichting van Buenos Aires, en dat de minister van Lavori Pubblici de prijs heeft betaald voor het scheuren, terwijl de sindaco della città di Buenos Aires, Arturo Goyeneche, zijn veto heeft uitgesproken over alle verordeningen die keurde de sloop niet goed. De reparatie was eseguita, ma la legenda che indicava Prebisch come artefice dell'opera andò perduta.

Bij verschillende gelegenheden is het intervenuto l'Obelisco: negli ultimi giorni del 1973 è status toegevoegd als een albero di Natale; In 1975 werd het gebruikt om twee boodschappen aan de stad over te brengen: "Stilte is gezondheid" en "Houd Buenos Aires schoon". in 2005 is versierd met een braccialetto met de slogan "Say no More" om de terugkeer naar de box van de muzikant Charly Garcia aan te kondigen, en bij sommige gelegenheden wordt het verlicht om een ​​belangrijke datum te herdenken.

Sommige van deze interventies hebben niet de polemiek uitgelokt die is opgekomen, en omdat hij zijn verbazing over zijn originaliteit heeft onthuld, werd het in 2015 gemaakt door de kunstenaar Leandro Erlich, die bijna de illusie heeft gewekt dat de top rijmend werd gevonden; Omwille hiervan is het monument rijkelijk bedekt met een ijzeren voering die het cement niet simuleert, terwijl een replica van het bovenste deel werd gevonden in het Museum van Latijns-Amerikaanse kunst in Buenos Aires, (Malba), van zijn beste wil. zie de obelisk simulavano il visitatore di essere al suo apex. Nelle parole dell'artista si è wekte de fantasie op om de obelisk van binnen te kennen, aangezien deze altijd van buitenaf en vanaf de basso te zien is.

Foto 5 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

Regelmatig bevinden de onderhoudswerkers van de gebouwen zich rond het Ministerie van Openbare Ruimte en Stedelijke Igiene van de Commune, die de "chiavi dell'obelisco" stopt en geen toegang verleent, omdat het een zekere mate van veiligheid vereist (imbracatura, corde di sicurezza, guanti , caschi) Dus, alleen enkele nationale media en esteri l'hanno visitata om het aan de interne gebruiker te laten zien.

Kan het publiek het all'interno bezoeken? Slechts in zeldzame gevallen wordt een hiervan vermeld wanneer de obelisk 75 jaar heeft voltooid en 75 vicini van de 15.000 registrati het niet hebben kunnen vieren.

Als er soms een compleanno dell'ottantesimo is, sono stati invitati traverso i social network a partecipare all'sperienza, en delle 21.143 is van de zoveelste soort iscrizioni.

De volgende dag en ter gelegenheid van zijn 86ste verjaardag wordt het publiek ook via de media en het sociale netwerk uitgenodigd om deel te nemen aan de selectie om het bezoek uit te voeren, een evenement dat, zoals gepland, boven de postzegel zal uitstijgen .

Foto 6 Gli 86 jaar Obelisk van Buenos Aires

L'Obelisco è più di una cartolina della città, present nei momenti più felici e nelle rivendicazioni più angosciose, a volte era del River en altre del Boca, ma semper della Nazionale, heeft Democrazia and the Bicentennial gevierd als già Nel corso della His story is het onbetwiste centrum van populaire meningsuiting.

Laat jouw reactie achter

*