Het "persoonlijke merk" en het belang ervan. Wat is veel Geplaatst op 31/07/2022 Door God

Het "persoonlijke merk" en het belang ervan. Wat is veel

Vandaag kan het "Personal Brand" het verschil maken. Of u nu uw diensten aan nieuwe klanten wilt aanbieden, of degenen die u al heeft wilt behouden, het idee van "personal branding" is tegenwoordig een concept van het grootste belang op alle gebieden van menselijke activiteit en vooral in persoonlijke relaties. Het is nooit onverschillig.
Laten we eens kijken wat het is:
Het gaat erom te laten zien waarom voor ons kiezen het beste is wat onze potentiële werkgever of klant kan doen, en daarbij zetten we de belangrijkste troeven op het spel: onze naam, onze vaardigheden en kennis en onze reputatie.
Dat is wat we naar voren moeten brengen als we ons bekend willen maken en de wereld willen vertellen dat we bestaan ​​en hoeveel we waard zijn. Het persoonlijke merk is, niet meer of minder, dan het merkteken dat we op anderen achterlaten. Iets meer pretentieus gezegd, het gaat om het definiëren van ons doel en het overstijgen van wat we in andere mensen doen. Niets eenvoudigs, blijkbaar.

En hoe creëer je een merk?

De grote referentie van Marketing in het Spaans, Vilma Núñez, adviseert deze stappen te volgen om een ​​persoonlijk, robuust en gezond merk te creëren. Je moet jezelf een aantal vragen stellen:
*Definieer eerst de naam die het persoonlijke merk zal hebben; het kan alleen de naam zijn of + achternaam, of een fantasienaam.
* Kies vervolgens de trefwoorden die het persoonlijke merk van de professional of het ondernemerschap zullen definiëren.
*U moet een bericht maken dat dat persoonlijke merk zal overbrengen. Bijvoorbeeld in het geval van een escort, een waardevoorstel: "Een uitstekende service, perfect voor de meest veeleisende heren, waardoor u zeer snel terugkomt en mij aanbeveelt."
*We moeten overwegen welke Waarden zullen worden verkondigd, die aanwezig moeten zijn in het ontwerp van de nieuwe badge. Bijvoorbeeld: ernst, professionaliteit, ervaring, discretie.
*De toon van de communicatie die zal worden gebruikt, is erg belangrijk, of deze nu formeel of informeel is. We raden het laatste aan, maar zonder in het vulgaire te vervallen.

En vergeet dat niet...

*Het is essentieel om het beeld en ontwerp dat het merk zal hebben (lettertypen, logo's, kleuren, enz.) zorgvuldig te verwerken. Laat het niet in de handen van amateurs, of wend je tot de "nuchterheidsmanager" die nooit ontbreekt (die man/familielid of kennis die "handig" is met design en technologie). Schakel zo snel mogelijk beeldprofessionals in, want het is een investering in jezelf!
*U moet de kanalen selecteren waar uw persoonlijke merk zal circuleren. Sociale netwerken, platforms en contactsites, forums, e-mails, enz. Ze kunnen allemaal of enkele zijn; het is essentieel om dat te definiëren.
*U moet een redactionele kalender maken om de uit te voeren acties te definiëren en dat alles een bestelling heeft, vooral als u van plan bent diensten toe te voegen of te reizen. Als u uw persoonlijke merk op sociale netwerken gaat promoten, kunt u het beste een inhoudskalender hebben om daar periodiek te publiceren.
* Definieer speciale acties; bijvoorbeeld: video's, aanwezigheid op evenementen, reizen, fotografische producties en zien via welke kanalen ze worden getoond.

De fundamentele brandingtool: “Storytelling”

Het is je verhaal op een interessante, coherente, zorgvuldige manier vertellen, waar mogelijk, geschreven of in ieder geval herzien door een schrijver. Hier is het voorbeeld van een collega, Ashly.
Het belang van storytelling bij het bouwen van een merk is gewoon ALLES. En we overdrijven niet. Wij mensen vertellen verhalen sinds we op aarde verschenen, en alles wat bestaat of zal bestaan, is gecreëerd door een verhaal te vertellen.
Wij definiëren storytelling als de techniek en het vermogen om een ​​eigenaardig verhaal te vertellen dat spreekt over een persoon, een organisatie of een familie.
Het is het bouwen van een ingenieus verhaal dat zowel de realiteit als de verbeelding aanspreekt van degenen die ernaar luisteren of lezen, in staat zijn om hun zorgen en zorgen over te brengen, evenals hun ideeën en prestaties.
Het uitwerken van dit soort verhalen vereist gevoeligheid, vaardigheid en een rijke expressieve taal. En dat allemaal om empathie te bereiken: wees eerlijk tegen jezelf, wees één met het publiek en vooral passie tonen voor wat we doen.
Het doel van Storytelling toegepast op personal branding is:
*Aankondigen
*Help en uitleg
*Beschermen
*En vooral boeien. Alleen zo blijven persoonlijke merken en de verhalen erachter in het geheugen van mensen geworteld.
Daarom is er niets beter dan goede Storytelling te oefenen om een ​​solide, gedenkwaardig en sympathiek beeld te creëren dat u identificeert en klanten aantrekt die later enthousiaste aanraders worden.

Laat je reactie achter

*